You Are Reading

2

.A.Z.A.M.

Izzatie Natasha Sunday, January 2, 2011

Salam hujung minggu buat semua...

How's your weekends? Mine.. Nice as always. :) Masuk hari ni, sudah dua hari kita di tahun baru. Semua orang sudah mula berfikir tentang azam tahun 2011. Ada yang buat azam baru. Ada juga yang bercita2 untuk melunaskan azam tahun lepas yang tidak kesampaian.

Apa azam tahun baru saya ye? To be a better person (naaa.. sangat cliche!) Semua orang nak jadi lebih baik. Bukan setakat di tahun baru je, di hari baru pun, kita mesti nak jadi lebih baik dari semalam.

sedang memikirkan azm tahun baru..


Setelah berhempas pulas mengerah neuron mengalirkan signal rangsangan dari satu sel ke sel yang lain menggunakan elektro-kemikal (ecece.. tiba2 terasa seperti pakar otak jap!), maka terhasil lah beberapa azam baru untuk diterjemah dan difahami, kemudian untuk tindak-balas atau susulan (cewah!).

Setelah menilai semester2 lepas, maka timbullah azam untuk mendapat empat rata a.k.a four flat. Bukan senang woo. Tapi bak kata my dad, "kalau orang lain boleh, tak kan kita tak boleh". Okay2, Sha akui betul cakap ayah. Oleh itu, saya akan lebih gigih! Pay attention time class, buat mindmap, study group, buat discussion and macam2 lagi la (even sangat cliche, tapi ini la hakikat apa yang saya hendak buat). ;)



discussion


Azam kedua, saya nak kurus! Hurm, bila cakap kurus, macam tak de shape la pula kan. Kalau macam tu, saya nak jadi slim la. Hehe. If nak dapatkan shape macam model memang harapan la kan. At least saya nak lebih slim daripada sekarang. Target nak turunkan berat badan sampai 5kg. Okay la tu kan. ;)


Daripada macam ni...

Kepada macam ni... hehe..
wow! macam ni baru 'daring'.. ;)


Lastly, saya nak belajar memasak (inspirasi daripada rancangan Top Chef dan Master Chef. Hehe). Tak kisah la masak Malay cuisine,Western food ke atau apa2 sekali pun. But my wish nak belajar masak apa2 sambal sebab Mr.MONO(My One N Only) saya suka makan sambal. Then nak belajar buat cupcakes or apa2 kek sebab my beloved siblings suke makan kek. Kiranya saya belajar memasak ni untuk buat orang happy. ;)



Spike.. My Favourite Chef (Top Chef Season 3)


Saya target nak belajar dalam 3, 5 or 7 masakan la (semua nombor ganjil sebab saya suka nombor ganjil). Tak boleh nak target banyak2, takut nanti tidak tercapai pula. Paling banyak pun dalam 10 dishes la. Kalau lebih, lagi bagus. :)

Sambal.. Mr.MONO's fav..


Nak buat Indulgence cake Secret Recipe memang tak mampu la.. Dapat buat yang biasa2 pun dah okay.. :)


Chicken Chop.. Kind of Western food yang saya nak try masak..


Buat masa ni, ni sahaja la azam2 saya. Sangat takut nak buat azam banyak2 sebab bila tak tercapai, nanti saya yang DOWN! Whatever pun, I'll try my best to achieve my determination. InsyaAllah.

2 comments:

JIWAKU PERGI said...

macam2 mahu aiyoooo.... part masak x leh blah hahhahaha

Izzatie Natasha said...

haha.. mstila.. azam kne byk.. dpt tunaikn salah satu pn dh kre bgus.. ;P

Sponsored By

 
Copyright 2010 Dealova Lover
Dealova Pink Blogger template Installed by ARC™